Subscribe For Free Updates!

We'll not spam mate! We promise.

Kamis, 20 Juni 2013

Arti Nama Girlband & Boyband Kpop

SUPER JUNIOR

Nama anak ahli band tiga belas's 'Super Junior' menyatakan bahawa masa ketika ahli masih muda sebagai trainee SM dan dianggap yang terbaik ('super') di segala bidang!

BIG BANG

Nama 'Big Bang' berasal dari "Big Bang Theory" tentang asal usul alam semesta. Kumpulan ini seperti itu 'Big Bang' dari alam semesta, kerana mereka membuat sebuah letupan ke dalam industri muzik untuk "menukar pasaran stereotaip 'Idol bintang'" hari ini.

 DBSK

singkatan DBSK 'untuk Dong Bang Shin Ki dan bererti "dewa terbit dari Timur."

JYJ

JYJ dinamakan inisial dari tiga anggota 'Jaejoong,' kumpulan'Yoochun,' dan 'JunSu.

2PM

PM '2 'adalah waktu yang paling aktif dan dipam hari. Tujuankumpulan adalah untuk membuat muzik energik dan penuh gairahtersebut.


CNBLUE 
'CN' adalah singkatan dari "Code Name 'sementara" BLUE"singkatan gambar dari masing-masing anggota individu:' Burning'merupakan Lee Jong Hyun,' Lovely 'mewakili Kang Min Hyuk,'Untouchable 'merupakan Lee Jung Shin, dan' emosional'merupakan Jung Yong Hwa.                                                               



2am

AM '2 'adalah ketika orang menjadi emosional ketika merekamerefleksikan sendiri pada hal-hal yang terjadi siang hari.Tujuannya adalah kumpulan ciri-ciri lagu yang mengungkapkankedalaman emosional tersebut dan sensitiviti


SS501

SS singkatan dari Super Bintang (super star) sementara 501melambangkan bahawa lima anggota adalah satu selamanya.


MBLAQ

MBLAQ' singkatan dari "Music Boys Live in Mutlak Kualiti."


SHINEE

Berasal dari kata 'berkilau,' bererti orang yang selalu dalamsorotan.



U-KISS

'UKISS' adalah singkatan daripada "Ubiquitous Korea InternationalSuper Star"


FT ISLAND

'FT Island' singkatan dari tujuan "Lima Treasure Island." Setiap ahlimenjadi seniman 'harta-seperti' melalui bakat mereka yang belumdijumpai potensi dan muzik.


BEAST


'Beast' singkatan dari "Boys Timur Berdiri Tinggi"


SNSD ( GIRL GENERATION )

Nama bermaksud "masa (generasi) telah datang bagi perempuanuntuk mengambil alih dunia."


F(x)

Setiap ahli kumpulan bertujuan untuk mempamerkan bakat merekayang unik dan pesona melalui kegiatan pelbagai muzik, sepertibagaimana hasil matematik dari fungsi f (x) perubahan setiap kaliberdasarkan 'berbeza x's. Nama ini juga plesetan dari notasimatematik untuk fungsi, dengan "f" "bunga" mewakili dan "x"menandakan dua kali ganda kromosom X betina.



2ne1 (to any one)

NE1 '2 'singkatan dari "Evolusi Baru abadke-21."


MISS A

'Miss A' menandakan bahawa mereka akan mengembangkanbakat A-kelas dalam segala hal yang mereka lakukan dan menjadiyang terbaik di Asia


WONDER GIRLS

Secara harfiah gadis yang membuat anda 'heran' dan hairan!


AFTER SCHOOL

'Setelah Sekolah' menandakan erti kebebasan yang pelajar merasa'selepas sekolah' dan bagaimana mereka pamer bakat merekadan mempunyai masa yang menyenangkan sambil menikmatikebebasan seperti itu.


4 MINUTE

Minit '4 'bererti bahawa gadis-gadis akan memikat para peminatdengan pesona mereka dalam masa 4 minit. Ini juga menandakan'untuk minit,' bahawa mereka akan selalu cuba yang terbaik untuksetiap minit.


KARA

Nama 'Kara' berasal dari "chara" kata Yunani ("kegembiraan"),yang kumpulan itu ditafsirkan sebagai "melodi manis."


T-ARA

Nama 'Tara' bererti juga tujuan mereka untuk muncul sebagai ratudalam industri muzik dan memakai permata yang indah 'tiara. "

Please Give Us Your 1 Minute In Sharing This Post!
SOCIALIZE IT →
FOLLOW US →
SHARE IT →
Powered By: BloggerYard.Com

0 komentar:

Posting Komentar